Credibilitat i energia des de la CUP al debat electoral

Ahir, dijous 12 de maig, al vespre va tenir lloc el debat electoral entre tots els caps de llista que concorren a les eleccions municipals d'Argentona del proper 22 de maig. El debat va estendre's entre les 8 del vespre i les 10 de la nit, estructurat en tres blocs temàtics i un torn obert de preguntes del públic adreçades als alcaldables.

Mentre els somnis ideològics d'alguns no paraven de repetir les paraules 'fomentar', 'potenciar' o 'donar suport', la CUP d'Argentona es vestia amb propostes concretes i intel·ligibles per tothom. En el primer apartat del debat i sobre l'àmbit econòmic, la CUP va exposar propostes com la mancomunació de serveis concrets amb municipis propers o, amb una clara intenció d'igualtat social, l'increment de l'Impost de Béns Immobles als habitatges buits, així com ales segones i terceres residències. En l'àrea de territori i sostenibilitat, lluny de voler monopolitzar aquesta àrea amb el tema de la recollida de la brossa, l'Eudald va explicar que la CUP es posiciona en contra de la Ronda Mataró-Maresme, així com es mostra partidària de la solució proposada per la Coordinadora Preservem el Maresme. També proposem crear un pla d'entorn que cuidi i dinamitzi l'entorn de la Riera, així com tancar i exigir la rehabilitació forestal de la pedrera de la Feu. Sobre l'últim àmbit, el de Serveis a les persones, la CUP ha mostrat un ventall de propostes dirigides a crear una xarxa entre els diferents departaments relacionats, que no pugui fer renunciar cap vilatà ni vilatana als seus drets socials.

El transcurs del debat ens va deixar quatre imatges lamentables (no cal parlar de la trista imatge d'AA), dignes de ser recordades durant els propers quatre anys. La primera, l'alcaldable del PP, Jesús Hita. En un exercici de fantàstica evasió, ens va explicar que el PP d'Argentona rebaixarà i congelarà l'IBI, el rebut de l'aigua i nombroses factures més. Els diners, però, no va explicar d'on han de sortir. També ens va dir que al Centre Parroquial (que és un recinte privat) hi faran construir un aparcament per solucionar aquest dèficit que viu el poble. A tot això, hi va sumar una imatge delictiva d'Argentona que, segons sembla, només ell és capaç de veure. Intervencions, tot i que molt gracioses, profundament allunyades de la realitat.

La segona imatge lamentable va ser l'alcaldable del PSC, en Salvador Casas. En un clar intent d'evitar parlar a fons de la Ronda Mataró-Maresme, quan se li va preguntar sobre el tema va gastar la majoria del temps de la seva intervenció en parlar d'altres aspectes de l'àmbit de Territori, fent una referència de 15 segons a la Ronda, tallada pel final de torn. Una estratègia covarda per un partit que ens està acostumant a veure'ls còmplices de l'estat opressor espanyol i els empresaris de la Patronal.

La tercera i la quarta imatge van ser l'equip de govern, dos caps de llista amb una capacitat de comunicació tan poruga que ni tan sols van saber parlar de manera fluïda sense un text al davant. En Ferran Armengol (CiU) ni tan sols sabia les paraules que deia i s'entrebancava amb la seva lectura. Per part seva, l'alcalde Pep Masó (TxA) no va tenir la capacitat de resumir allò que duia escrit i va llegir textualment els fulls que portava a una velocitat trepidant per intentar ajustar el text al temps que tenia per llegir-lo; per si això no fos prou, en el torn de rèplica no va ni tan sols respondre les preguntes dirigides al seu grup, sinó que seguia llegint el text que tenia a mitges amb la mateixa velocitat que abans. Qualsevol pot entendre, observant aquest parell, el baix nivell d'activitat municipal d'aquest darrer mandat.

També lamentem, com vam observar ahir, que Argentcat no es pronuncïi com a agrupació clarament d'esquerres, ja que entenem que aquest és un punt clau per donar suport a les persones que més dificultats econòmiques passen en aquests moments. Només amb polítiques socials fermes podrem donar suport a aquests col·lectius i superar amb previsions positives a llarg termini la situació actual de crisi econòmica.