La CUP d’Argentona convoca amb el suport de TxA un ple extraordinari per demanar que es pengi l’estelada durant la Diada

La Candidatura d’Unitat Popular d’Argentona ha convocat un ple extraordinari el dia 5 de setembre amb l’objectiu de decidir si l’estelada es penjarà a l’ajuntament durant el dia 11 de setembre, Diada Nacional de Catalunya. La iniciativa impulsada per la CUP ha comptat amb el suport des del primer moment de Tots per Argentona, que també he demanat la celebració del ple.

Per què hem convocat aquest ple?

El primer ple ordinari de la legislatura, que va tenir lloc l’1 de juliol, va portar un conjunt de problemes en relació amb el calendari. L’alcalde va comunicar a la CUP, en primera instància, que el ple seria extraordinari i, per tant, que no es podrien presentar mocions que no es referissin als temes bàsics que es van presentar. 4 dies abans del ple, la CUP va saber a través d’una reunió que el ple seria ordinari i que, per tant, les mocions que volia presentar en referència a l’estelada i als horts urbans els podria presentar. Com que la CUP no era a temps de presentar-les dins el termini ordinari, es van presentar com a urgència.

Les mocions d’urgència es voten al principi del ple, abans que comenci. Tots els grups excepte la CUP i Tots per Argentona van votar en contra d’incloure les mocions d’urgència al ple.

La CUP, però, va argumentar que sí que són mocions d’urgència, ja que el proper ple se celebrarà el 12 de setembre. En ser el proper ple després de la Diada, el tema de l’estelada durant aquesta jornada no es podrà debatre fins l’any que ve, de manera que sí que es tracta d’una urgència. Pel que fa a l’altra moció, la referida als horts urbans, també es tractava d’una urgència, ja que els horts urbans s’havien de posar em funcionament em breu, i esperar quasi dos mesos i mig per debatre la moció hagués estat excessiu.

Per què extraordinari?

Per què volem que el ple municipal voti la moció abans de la Diada de Catalunya. No creiem que sigui una decisió que hagi de prendre el govern, sinó el ple muncipal. A més, considerem que la moció afavoreix el debat sobre la nació catalana, que actualment està molt viu al nostre país.

La nostra voluntat és que la moció sigui aprovada i poguem veure l’estelada penjada al balcó de l’ajuntament l’onze de setembre d’aquest mateix any.