S'aprova la moció per penjar l'estelada a l'Ajuntament d'Argentona per totes les Diades de Catalunya

La moció que va presentar la CUP el passat juny, la urgència de la qual va ser rebutjada, ha estat aprovada el 5 de setembre en Ple Extraordinari amb els vots a favor d'Argentcat, CIU, CUP, l'Entesa i Tots per Argentona. S'hi han abstingut el PSC i Agrupació Argentona i nomès ha obtingut el vot en contra dels dos regidors del PP.

La moció va ser proposada per la CUP, però més endavant va rebre el suport de TXA, l'Entesa i Argentcat. CIU havia donat llibertat de vot als seus regidors i regidores, però tots van optar per votar-hi a favor.

El Ple Extraordinari no va estar exempt de polèmica, ja que alguns regidors van retreure a l'ex-alcalde Pep Masó que votés ara a favor de l'estelada quan el 2008 hi va votar en contra. La CUP va voler que això no fos el motiu de discussió, perquè 'tothom pot acabar fent-se independentista quan abans no ho era', amb paraules del regidor de la CUP d'Argentona, Eudald Calvo.

També va sorprendre la posició del regidor d'Agrupació Argentona, Fèlix Rosa, abstenint-se en la votació argumentant que 'ells també han estat joves'. Malgrat aquests arguments, la CUP valora positivament que ara aquest regidor s'abstingui i no hi voti en contra, deixant el PP com a únic partit contrari a la moció. Jesús Hita, portaveu del PP d'Argentona, va dir que 'aquest tema no importa a la ciutadania' i va demanar que es convoqués un Ple Extraordinari per parlar de la recollida de la brossa o de la seguretat al poble.

Des de la CUP també creiem oportú celebrar l'aprovació d'aquesta moció per diversos motius, a banda de l'important contingut ideològic de la seva aprovació. Ho considerem positiu perquè, després de tot el rebombori local que ha tingut lloc arran de la no aprovació de la seva urgència durant el Ple de juny, s'ha pogut aprovar. També perquè considerem que la majoria de vots favorables aconseguida és un èxit de l'independentisme local (fins a 12 vots favorables, de 17 regidors). Així mateix, creiem que l'aprovació de la moció és un petit homenatge a la gent que ha lluita pel nostre país i, recentment, per totes les persones que van participar a la consulta per la independència al nostre poble i arreu dels Països Catalans.

CUP Argentona, 6 de setembre de 2011